15 překvapivých zjištění z Google analytics 4: Co všechno můžete zjistit o svém webu?

co-vsechno-zjistite-v-ga4-o-vasem-webu

 

 

Autor: Veronika Zumrová

Publikace dne: 11. 2. 2025

 

Myslíte si, že v Google analytics 4 jsou jen nudné tabulky a grafy? Představte si, že večer s přáteli pijete kávu a začnete si vyprávět historky o svém podnikání. Některé jsou úsměvné, jiné šokující. Ale všechny mají jedno společné - hlavní roli v nich hraje GA4. Pojďte se inspirovat, s čím vším vám data pomohou.


1. Kavárna a tlačítko duchů

Majitel kavárny se divil, proč mu nikdo nebookuje stoly online. Když se podíval do GA4, zjistil, že na tlačítko rezervace skoro nikdo nekliká. Proč? Bylo světle šedé a na mobilu skoro neviditelné. Po změně na jasně oranžovou vzrostl počet rezervací o 80 %. Jak jednoduché, že?

 

2. E-shop s botami a tajemství „opuštěného košíku“

Majitel e-shopu s botami se rozčiloval – lidi si boty dávají do košíku, ale nekupují. GA4 mu prozradilo, že na posledním kroku chybí možnost platby kartou! Po přidání této možnosti šly objednávky nahoru raketovou rychlostí.

 

3. Kadeřnictví a klíčová slova, která změnila byznys

Majitelka kadeřnictví jednou otevřela GA4 a málem spadla ze židle. Lidé na jejím webu pořád hledali „pánské střihy“. Ale ona je nenabízela! Přidala je do nabídky – a rázem měla víc klientů.

 

4. Hotel a ceník, který odháněl hosty

Rezervace byly slabé, přestože návštěvnost webu byla slušná. V GA4 se ukázalo, že lidé hromadně odcházejí ze stránky s ceníkem. Proč? Ceny byly schované až dole a špatně čitelné. Stačilo je dát nahoru a rezervace se zdvojnásobily.

 

5. Fitness trenér a článek, který ho uživil

Trenér si občas psal blog, ale nebral ho moc vážně. Pak v GA4 zjistil, že článek o domácím cvičení má obří návštěvnost. Přidal k němu formulář na konzultaci – a najednou měl plný diář.

 

co-vsechno-zjistite-v-GA4-o-vasem-webu-kvetinarstvi

 

6. Květinářství a sezónní jackpot

Majitel květinářství objevil v GA4 zajímavý trend: návštěvnost roste prudce na jaře a na podzim. Proč? Lidé hledají svatební kytice a dušičkové věnce. Přizpůsobil reklamu a prodeje vyletěly vzhůru.

 

7. Online kurz a video, které všichni vypínali

Lektor online kurzů si všiml, že studenti často vypínají videa na stejné minutě. GA4 mu prozradilo, že úvod byl moc dlouhý a nudný. Zkrátil ho – a lidé začali kurzy dokončovat.

 

8. Realitní makléř a formulář, který nikdo nevyplňoval

Makléř si zoufal – návštěvnost webu rostla, ale formuláře nikdo nevyplňoval. GA4 ukázalo, že lidé odchází hned po kliknutí na něj. Důvod? Pole „telefon“ bylo povinné. Jakmile ho udělal nepovinným, odpovědí přišlo o 60 % víc.

 

9. Restaurace a tlačítko, které změnilo hru

Majitel restaurace si lámal hlavu, proč má tolik návštěvníků webu, ale minimum rezervací. GA4 ukázalo, že 80 % lidí přichází z mobilu. Stačilo přidat velké tlačítko „Rezervace přes WhatsApp“ a hned bylo plno. Kdo by to byl řekl?

 

co-vsechno-zjistite-v-ga4-o-vasem-webu-mikina

 

10. E-shop a neexistující kategorie

Podnikatel si všiml, že lidé na jeho webu často hledají „dámské mikiny s kapucí“. Jenže žádná taková kategorie neexistovala! Jakmile ji přidal, prodeje se zvedly o 40 %. A přitom to bylo tak jednoduché.

 

11. Doprava zdarma, která zachránila prodeje

Lidé hromadně opouštěli košík. GA4 ukázalo, že hlavním viníkem byla cena dopravy. Po zavedení dopravy zdarma nad 1 500 Kč průměrná hodnota objednávky vystřelila vzhůru. Stačilo nabídnout malou motivaci a zákazníci rádi přihodili něco navíc.

 

12. Blogerka a článek, který nikdo nečetl

Blogerka byla frustrovaná – její články byly skvělé, ale čtenost bídná. GA4 jí ukázalo, že lidé stráví na stránce jen pár sekund. Důvod? Příliš dlouhé odstavce bez obrázků. Po přidání vizuálů a odrážek čtenost vyletěla.

 

13. Obchod, který měl deštivý den pod kontrolou

Majitel malého obchodu zjistil, že za deštivých dnů má vyšší návštěvnost. Rozhodl se být krok napřed a začal v těchto dnech nabízet speciální slevy. Prodeje mu díky tomu vyrostly o desítky procent.

 

14. Osobní kouč a trefa do černého

Kouč dlouho přidával příspěvky ráno, ale GA4 mu ukázalo, že jeho klienti přicházejí na web až večer. Přesunul sdílení na 19:00 – a najednou engagement vystřelil do nebes.

 

15. Rychlost webu a zákazníci, kteří utíkali

Majitel e-shopu zjistil, že jeho stránky se na mobilu načítají příliš pomalu. Po optimalizaci rychlosti se počet dokončených objednávek zvýšil o 30 %. Zákazníci jsou netrpěliví – sekunda navíc a jdou ke konkurenci.

 

A co si z toho vzít?

Google Analytics 4 není jen nudná sada čísel. Je to váš osobní detektiv, který vám pomůže rozluštit, proč lidé odcházejí, co hledají a jak je přimět k akci. Chcete, aby i váš web vyprávěl úspěšné příběhy? Pak se nebojte ponořit do dat – nebo si nechte pomoct a odhalte tajemství svého podnikání!