Přístupy a nastavení
Prvním krokem k analýze toho, co se děje na webu, musí být nastavení přístupů analytických nástrojů k vašemu webu. Stručný popis nástrojů najdete na blogu zde.
Existují 3 úrovně nastavení analytiky, přičemž vždy záleží na vašich představách a použití. Abych vám usnadnila volbu, připravila jsem 3 okruhy otázek, díky kterým určíte ideální hloubku analytiky vašeho webu.
Ať zvolíte kteroukoliv variantu, nebojte se, že se ztratíte. Buď můžete využít placené konzultace a vysvětlím vám, kde co přesně najdete, nebo sledujte můj blog, kam připravuji sérii článků k jednotlivým nástrojům.
Jste vlastníkem webu a zatím nevíte, co se na něm děje? Získejte základní přehled o analytice webu jeho napojením na Google analytics 4 - nejpoužívanější nástroj...
Jste vlastníkem webu a zatím nevíte, co se na něm děje? Získejte přehled o analytice webu jeho napojením na Google analytics 4 - nejpoužívanější nástroj webové...
3 otázky pro určení správné úrovně analytiky:
1. Google search console
Chcete jen vidět, kolik lidí si na Googlu vyhledalo váš web a kolik z nich se na něj skutečně prokliklo? Potřebujete zjistit, na jaké dotazy se web zobrazuje? Nic ostatního vás nezajímá? Pak vám stačí jen zprovoznění Google search console (GSC). Upřímně - k tomu si nikoho najímat nemusíte, připravím pro vás návod zdarma.
2. Google analytics 4 a Google search console
Kromě výše uvedeného byste chtěli vědět, co se na webu děje? Odkud uživatelé přišli (tedy z placeného zdroje nebo organického vyhledávání, z Facebooku nebo Pinterestu, apod.) a co tam dělali? Například kterou stránku si otevřeli a jak dlouho tam byli? Nebo kolik z nich prošlo celým nákupním košíkem, prolistovalo si celou stránku, nakoupilo, shlédlo video? Pak je pro vás zlatá střední cesta - nastavení Google analytics 4 a Google search console.
3. Google tag manager, Google analytics 4 a Google search console
Jste nároční a chcete sledovat i věci, které standardně GA4 nenabízí. Například kolik lidí skrolovalo do 25, 50, 75 % stránky? Kolik z nich kliklo na konkrétní odkaz? Kolik uživatelů vidělo konkrétní prvek na webu? A mnoho mnoho dalšího. Dokonce se přes něj dá nastavit i cookie lišta bez zásahu webaře. Nejlepší variantou pro vás bude Google Tag Manager (GTM), Google analytics i Google search console.