Report pro měření návštěvnosti webů

Komplexní údaje o návštěvnosti webů na jednom místě

Zajímá vás, zda mohou uživatelé najít váš web ve výsledcích vyhledávání na Google? K měření návštěvnosti webů slouží data z Google search console.
 
Ve svém podnikání ale máte mnoho zdrojů interních dat. Abyste mezi nimi nemuseli přepínat, můžete si vytvořit vlastní reporting ze šablon v Looker studiu. Jedním z hlavních reportů pro měření návštěvnosti webů je i tento komplexní dashboard postavený nad daty z Google search console
 
Jak by se vám líbilo, přijít ráno do práce, pustit e-mailovou poštu a ještě než si stihnete udělat kávu, máte nepřečtený e-mail s reportingem o návštěvnosti webu. Nemusíte nikam klikat, přihlašovat se, pěkně čeká na vaši pozornost, až na něj budete mít čas nebo náladu. A nemusí přijít jen vám, ale i třeba kolegovi, který řeší SEO. Odesílání a sdílení reportů si snadno v Looker studiu nastavíte, postup je součástí návodu k reportu.
 
 
darek_reporty_pro_podnikatele  Dárek zdarma - Report obsahující data o návštěvnosti z Google analytics 4, v němž můžete organickou návštěvnost zasadit do kontextu ostatních zdrojů návštěvnosti. Zjistíte tak například, jestli vám minulý měsíc přineslo více tržeb SEO nebo investice do reklam na Facebooku.  Více info zde.
Varianta:
1 680 Kč 2 430 Kč od 1 680 Kč
Report pro měření návštěvnosti webů
návštěvnost webů základní přehled
Novinka

Report měření návštěvnosti webů je rozdělen do několika stránek, přičemž vždy každá dává smysluplný pohled na organickou návštěvnost:

1. Návštěvnost základní přehled
2. Návštěvnost dle dimenzí
3. Analýza dotazů z vyhledávání
4. Dotazy podle pozice ve vyhledávání
5. Návštěvnost konkrétní URL adresy
6. Metodika výpočtu
 

Sledované metriky

 
K měření návštěvnosti webů využívám metriky zobrazení, počet kliknutí, CTR a průměrná pozice. Sledovat tyto metriky můžete v čase, podle různých dimenzí: datumových, podle zařízení, země nebo dotazu. Můžete provést podrobnou analýzu dotazů, jak podle jejich pozic, tak i v rozdělené na brandové nebo obecné dotazy či podle délky na log-tailové a short-tailové. Základní metriky si samozřejmě můžete filtrovat i podle konkrétní URL adresy (jedné i více).
  1. Zobrazení - Představuje počet, kolikrát se odkaz na stránku nebo web objevil ve vyhledávání na Google, bez ohledu na to, zda na něj někdo klikl.
  2. Kliknutí - Jde o skutečné návštěvy webu nebo stránky z vyhledávání Google.
  3. CTR - Jde o zkratku ze slov click-through rate, česky často označována jako míra prokliku nebo proklikovost. Počítá se jako podíl kliknutí na počtu zobrazení. Udává se v procentech.
  4. Pozice - Průměrná pozice, kterou měl web ve výsledcích vyhledávání za sledované období.

Tento dashboard je postavený tak, aby dával odpovědi na otázky:

 
Vše, co vás k organickému vyhledávání napadne, např.:
Jak si stojí ve výsledcích vyhledávání na Google mé www stránky? To z pohledu jak webu, tak vyhledávání obrázků.
Kolikrát se web zobrazil ve výsledcích, kolik z toho prokliklo uživatelů na web a na které pozici ve výsledcích stránka/web vyjela?
Jaké byly nejčastější dotazy, které přivedli uživatele na web?
Jak se vyvíjela návštěvnost v čase?
Z kterých zařízení se uživatelé nejčastěji proklikli na web?
Jaké k tomu zadali dotazy, z jaké země (pokud se soustředíte na ČR a SR, v dimenzi "Země agg" máte pro lepší přehlednost zbytek světa agregovaný)byli?
Jak se liší výsledky vyhledávání, pokud uživatelé zadají dotaz obsahující Váš brand a pokud obecný dotaz?
Má větší CTR dotaz tzv. long-tail nebo short-tail?
Pro které dotazy vyjíždí Vaše stránka na první pozici?
Jak si stojí konkrétní URL adresy? Chcete znát počet kliknutí, zobrazení, nejčastější dotazy či CTR v čase?
 

Před prvním použitím dashboardu měření návštěvnosti webů je potřeba

1. Napojit na vlastní datové zdroje
2. Upravit brandové barvy
3. Upravit výpočet - Brandový vs nebrandový dotaz (do části then místo slovo koberec vložit vlastní brand, pokud ho navíc skloňujete, vložte do druhého řádku, případně vytvořte další části when). Pokud si nevíte rady, raději mi napište, upravím výpočet na míru.
!!! Pro správné fungování reportu je potřeba mít zprovozněnou Google search console a napojenou ji na sledovaný web!!!
 
Návod na nastavení je součástí šablony, najdete ho nastaveni_reportu (reportypropodnikatele.cz).